Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 18 december 2012

Att fastna i förlossningsträsket

Ni som har barn, ni vet vad jag menar!

Igår va jag på jobbet och skrev på mina uppsägningspapper, och fick med mig ett mycket fint arbetsbetyg (thanx)!
Efter påskriften så gick jag ihop med två av mina fina kollegor (före detta nu då..) och käkade sushi..
Dessa två är småbarnsföräldrar, såsom jag!
Och vad händer?
Vi fastnar i förlossningsträsket!
Trots att jag pratat förlossning med dessa två många gånger tidigare, så lyckas vi ändå prata bort en hel timme på våra förlossningar, och det är underbart!
Det var ju trots allt den bästa och värsta händelsen i våra liv, och alla förlossningar är ju olika!
Man kan prata om det i evigheter, och man vill uppleva det igen, samtidigt som man aldrig mer vill vara med om det!
Hehe.. Härliga känslor!
Sushin smakade super (tror jag.. Hade inte tid att tänka på det), och jag glömde totalt av att fråga om hur de har det på jobbet!
Men en sak är säker: jag kommer sakna alla mina gamla koller i massor!
Mycket kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar