Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 16 december 2012

Dagis-känslor idag..

Jag vet att de heter förskola, men jag väljer att kalla de dagis för de e ett mycket gammalt o väl inarbetat ord, och så låter de mycke mysigare än förskola, o jag föredrar ett mysigt ställe att lämna mitt barn på!
Först, när jag fick reda på att jag kom in på sjuksyrreutbildningen så drabbades jag av mycket svåra ångest-känslor!
Nån annan ska uppfostra mitt barn!? Nej, det gåååår inte!
Men, jag ringde dagis för att diskutera inskolningstider och sånt, o plötsligt dämpades ångesten väsentligt!
Knorren kommer ju att älskat!
Och jag! Jag kommer få va vuxen på heltid! (så vuxen man nu är när man går i skolan!?)
Jag kommer vara en mycket nöjd och glad mamma!
Idag är alltså min dagis-känsla följande: alla kommer vara nöjda o glada!
Phuuuu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar