Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 18 december 2012

Dagis-arg!

Igår fick jag reda på att det ska öppnas en extra avdelning på dagiset som vi vill ha in lille korven på, men jag har inte fått någon information om det eftersom jag tackade ja till dagisplatsen vi blev erbjudna för några månader sen.
Whyyyyy?
Hon (tanten på Trollhättans stad som har kollen på dagisen här i stan) sa till mig att jag inte hade nåt val, om jag ville ha in honom på ett dagis i januari.. Va gör man då? Man tackar ja till det man får!
Och det var verkligen inget fel på det dagiset.. I själva verket gillar jag det massor!
Men jag vill ju helst ha in honom på Simsnäppan direkt, eftersom det är dit han kommer flyttas sen, när plats uppstår! Och detta vet tanten på Trollhättans stad om, så varför hör hon inte av sig när en plats uppstår?

Det var bara ett rent infall av mig igår, när jag traskade förbi dagiset, som jag ringde tanten för att kolla om det inte dykt upp någon ledig plats i sista sekund..
Och då svarar hon att det ska öppnas en hel avdelning, men det är inte säkert att vi får någon plats, för de platserna gick i en rykande hastighet, och eftersom vi redan fått en dagisplats så hade hon inte tänkt på oss..
WHAT????
Jag blir mycket arg! Men som vanligt så håller jag ilskan nere, och svarar mycket trevligt att vi hade blivit jätteglada om hon kunde kolla om det inte fanns någon plats kvar till oss ändå.
Det skulle hon kolla och i så fall skicka nya papper till oss.. Om det inte finns plats så ringer hon..
HOPPAS HOPPAS HOPPAS att hon inte ringer!

Alltså, det är ju tillräckligt jobbigt att behöva skola in en gång!
Ska man då behöva göra det två gånger, bara för att hon klantat sig? Nej tack!

Anledningen till att vi så gärna vill ha dagiset Simsnäppan är för att det ligger så himla nära! Typ på andra sidan buskarna här..
Det andra dagiset ligger längre bort.. Så långt bort att det tar ca 40 min att gå!
Ska man då lämna tjockis på dagis och sedan storasyrran på skolan innan man själv ska komma iväg till sin egen skola så måste man änna ha bil, om man ska slippa att gå upp mitt i natten!
Och jag har varken planer på att ha två bilar eller att gå upp mitt i natten, så jag föredrar nog dagiset som ligger här på andra sidan busken!

Och så gick vi dit igår, på ett litet studiebesök, och fick träffa en av de två fröknarna som ska jobba på den nya avdelningen, och jag älskade henne direkt!
En lite manhaftig, tjoig och skojjig tjej i 30+ åldern!
Henne vill jag lämna mitt barn hos!
Tjockisen älskade henne direkt, han också!
Vi vill börja på Simsnäppan!

Men det är försent för Trollhättans stad-tanten!
Jag kommer ogilla henne för dethär i resten av mitt liv (eller tills hon gör nåt bra som får mig att gilla henne igen)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar