Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 5 september 2012

Vägen till ett lyckligt äktenskap (i nöd och lust)?

I samband med giftermål har vi slängt ut lite frågor om råd till ett långt o lyckligt äktenskap..
Vi både är av den genen som inte vill ge upp! Skilsmässa är inte för oss (och säkert inte för nån annan heller när man gifter sig)!
I alla fall.. Nån gång kommer vi ju hamna i nöd! Eller är vi inte där nu förresten!?
Nej, nöd mellan mig o hjärtat såklart! Nu e de mest jag o mitt stressade psyke som är i nöd! Hehe..
Men nån gång kommer ju vi inte se på varandra me så värst blida ögon.. Kanske inte älska preciiiis lika mycke! O man kan väl inte va kär förevigt!?

Ett råd vi fick var: drick lite champagne tillsammans då o då! O de ska vi göra! Vi har nu en flarra rosa skumpa som står o väntar på nöden!
Ett annat råd var: köp dessa två böcker o läs dem nu, medan allt är skimrande rosenrött o guld och gröna skogar, så kan ni tackla nöden bättre när den kommer!
Idag kom böckerna, o vi är rustade för nöd!
Vilken ska jag börja me!?
Äh, de blir nog Sagan om Isfolket ikväll! Hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar