Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 5 september 2012

Bebisar!

Idag har jag o knorren vart o hälsat på hans syssling (?)! Alltså min kusin o hennes minsta dotter, som e så liten som en liten fågel o alldeles supergullig!
Och där var oxå min kusin kompis, som har sitt andra barn i magen!
Och så fick Viggo en ny kompis bara för ett par dagar sen! (grattis o hjärtligt välkommen till världen lilla Nathalie!!)
I alla fall.. De e så mycke bebisar i rörelse nu, så man blir helt sjuuuuk!
De e så söta så man nästan svimmar!

Men, nu för tiden e man ju sådär intresserad av förlossningar o såntdär, eftersom man gått igenom en själv.. Och det var ju en mycket omvälvande o obeskrivlig upplevelse (som man redan glömt det mesta av..?)!
Och idag satt jag o funderade över mitt förlossningsrum.. Ja, mina tankar styr sig själv, jag kan inte hjälpa de!
O jag tänkte på förlossningsrummet av alla saker idag..
Jag vet att jag tänkte: ska jag föda barn här!!??
De e ju lite hemtrevligt me täcke o kudde o gardiner o skinnfåtölj o en massa mys-grejjer! Ska detta va me när jag föder barn!?

Va sjuk man blir av tv eller!?
Jag hade sett förlossningsakuten (elle va de nu hette) som va ett amerikanskt program om extrema förlossningar i flera månader innan min förlossning satte igång, så jag hade föreställt mig ett kliniskt operationsrum..
Men detta var inte så som jag tänkt mig, och jag vet att de upptog mina tankar länge!
Vi kom ju in på rummet redan kvällen innan förlossningen började, eftersom jag gått hemma i latensfas o rejäla förvärkar ungefär var femte minut i tre dagar innan, o de planerade igångsättning på mig (fast de behövdes ju aldrig, för några timmar innan satte de igång helt av sig självt) dagen efter.. O jag hade då, när vattnet faktiskt gick o förlossningen började, fortfarande inte fattat att jag skulle föda barn, DÄR INNE! Där bland nattduksbord o skinnfåtöljer o tavlor!?
Hehe..
Ja, ibland tar tankarna egna vägar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar