Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 4 september 2012

Att sova eller att inte sova?

Själv har jag sovit noll (?) timmar inatt..
Nä, några fler blev det kanske.. Men inte många tror jag..
Korven vaknade vid två av att han hade kissat igenom, IGEN! De brukar aldrig hända annars..
Nu händer det bara för att jag har snackat skit om gubbarna här på blöggen.. Då gör jag självklart samma fel, och så får jag stå o skämmas mitt i natten medan jag byter sängkläder i korvens säng..

Sen ville korven gå upp klockan fyra.. (!!!???) Då fick man försöka få den lille tjockisen att somna om.. Vagga lite, sitta och klappa lite.. Tillslut somnade han, för att åter vakna kvart i fem..
Okej, jag ger upp! Gå upp och göra välling, så somnar han ju ordentligt sen och sover en stund!
Ja, han stensomnade strax efter vällingen var i magen och jag kunde lägga ner huvudet kvart över fem igen.. Skööööönt!
Till kl sex.. Då ville han gå upp igen.. O här sitter vi nu, trötta som få!

Annat e de me min handikappade man!
Han som åkte hem från Beligen natten till igår, och visserligen inte sov alls på den natten, tar igen det nu!
Igår sov han från att vi kom hem från Sahlgrenska vid tre-tiden ugenfär, tills jag väckte honom kl nio igår kväll! Då var han vaken nån timme och åt ett par mackor, sen gick han och la sig igen, och han sover ÄN!
Åååååh, jag är så avis på honom.. 
Jag vill också kunna ta igen sömn på det viset!
Hmmm.. Där drog jag nitlotten känner jag, sömn-nitlotten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar