Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 15 maj 2012

Hur gammal är du?

Ibland är barn otroligt roliga!
Igår frågade våran 7-åring mig: Om jag säger ett, vad säger du då?
Hmmm, två? svarade jag.
Då säger jag tre, och då säger du? fortsatte hon.
Fyra?
Ja, och då säger jag fem, sa hon.
Sex, sa jag sen, och detta följdes av ett fniss från sjuåringen.

Jag fattar NU vad hon är ute efter (fast jag borde fattat det tidigare, för jag höll också på så när jag var liten).. Men jag spelar ovetande och frågar vad det är som är roligt?

Det är ett roligt ord, säger hon. Det är någonting med att man får barn när man blir sextio år!
(fniss i mitt huvud)

Phuuuu.. Skönt att hon inte fattat mer, tänker jag för mig själv! Annars kan det ju komma en hel del obekväma följdfrågor..

Efter att hon sagt detta sitter hon och stirrar ut i tomma intet länge, länge! Man ser verkligen att hon tänker!
Sen vänder hon sig emot mig och frågar: Lotta, hur gammal är du?
28 år, svarar jag.
Har du varit sextio? undrar hon ju då såklart, eftersom jag fått barn..
Nu skrattar jag så det nästan bubblar över inom mig, för hon är så rolig, men hon vet inte ens om det! Fast det får man ju inte visa, så jag bara håller minen och säger att man oftast blir mormor eller farmor när man är sextio år..
Hon funderar vidare en stund, men sen kommer det nåt mer intressant på tvn, thank god!

Hahaha!!! Barn e bra roliga ibland!
Trevlig kvällsunderhållning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar