Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 15 maj 2012

Den grillade kycklingen!

Asså äääärligt, som våran 7-åring brukar säga!
Herregud va gammal man känner sig när man skriver: som våran 7-åring brukar säga..
Va det så himla längesen som jag sa sånt eller?? Känns som igår.. Men nu för tiden säger man bara saker som "kära nån", "gå på lokal", "weber-grill" och "nämen har du bajsat"!
Och på tal om det så tittade jag och Hjärtat på reprisen av Mästarnas mästare igår.. Stefan Schwarts är en av deltagarna, och i detta avsnittet visades the story of his career.. Ja, VM -94 var såklart en av höjdpunkterna.. Och då började vi fundera.. VM-94 var för.....18 år sen!
18 ÅR SEN!!
Herregud! Jag minns det så väl! Jag var hos min bästis Annica en dag och hennes pappa Polis-Pär stod och hoppade framför TVn.. Härliga tider! Alla var glada och lyckliga!
Men hallå! 18 år sen! Sick I say, SICK!!

Men, det var inte vad vi skulle tala om nu..
Ärligt!
Jag skulle göra kycklingsallad igår, för det ville Hjärtat så gärna ha till middag.. Då behöver man en grillad kyckling.. Så efter att ha lämnat storasyrran på skolan så traskade jag mot Jätten.. Men eftersom klockan bara var 8.30 så tog jag det säkra före det osäkra och ringde Jätten för att kolla om charken var öppen såhär tidigt.. Jajjamen! Hela butiken var öppen, minsann!
Men väl där hittar jag inga kycklingar!?
Nä, de kommer framåt middagstid någon gång sa hon i butiken..
A men ääääärligt!
Det blev ingen kycklingsallad igår..

I morse så tänkte jag att jag inte kunde köpa kycklingen efter skollämning, eftersom de inte kommit så tidigt.. Men när jag gick från skolan, så tänkte jag ändå att jag kan ju ringa och fråga om de grillade kycklingarna är färdiga..
Och det var de!
Jackpott, tänkte jag, och gick dit!
Jag la ner min nygrillade kyckling och lite annat i min lilla korg..
La upp alla mina varor på bandet, och kommer sen på: jag har ju inte plånboken med mig!
MEN VA F******N!
Blossande röd om kinderna fick jag förklarat detta för kassörskan, och sen gå med svansen mellan benen ut ifrån butiken, utan kyckling!

Nu var jag så jävla trött på denhär förbannade kycklingen, så jag kände mig tvungen att gå tillbaka senare, för att få det ur världen!
Den näst sista kycklingen tog jag!
Pheuuuuu!!
Hade de vart slut hade jag börjat gråta i butiken, och inte ätit grillad kyckling nåt mer, i ren protest!

Men satan vad god salladen blev!

Nu har jag varit ute på min tredje run!
Sitter i fåtöljen med Hockey-VM på tv och känner mig sååååå duktig! 

1 kommentar: