Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 16 maj 2012

Datorn!!!!

Min dator har pajjat!
Eller det är egentligen inte min.. Min dator va så kass, så den gav jag till min svärfar, som tycker det är kuligt att pyssla om gamla datorer..
Nä, denna datorn fick jag med på köpet när jag flyttade ihop med min älskling (jodå, några bra sidor har han allt! Fniss, fniss)!
En liten ytte-pytte-laptop som man måste skrolla upp och ner och åt höger och vänster på varje gång man ska titta på en bild..
Deeeeen datorn!
Jag älskar den! Den e miiiiiin favorit! Och nu vill den inte mer.. Det är nåt glapp i laddaren, och batteriet i sig gav väl upp för nåt år sen säkert, så den måste ju ständigt stå på laddning!
För bara några veckor sen hade vi FYRA datorer här (okej, jag vet att det är alldeles för många) och nu har vi bara två helt plötsligt!
Två stationära datorer! Tråkigt värre!!!

Tuuuur jag har min Ifån i alle fall!
Och så pratade vi faktiskt om att köpa en ny liten laptop bara häromdagen, så det kanske får bli så nu då!

Ja, så var det detta med vikten..
Märkte ni hur jag försökte slingra mig nu eller?? Hähähähä!
Jag har inte ens vågat ställa mig på vågen idag, för jag har ätit chokladbollar i min ensamhet.. Lilleman sover, storasyrran är hos sin mamma och älsklingen är ute och rastar en av sina älskarinnor, crossen!
Ja, då får man ju lyxa till det lite för sig själv liksom!

Men jag hade 10 kilo att tappa, för att komma till en någorlunda idealvikt! Jag tror jag har tappat ungefär 5 kilo, och stannat där..
Dieten går käpprätt åt helvete, som ni kanske fattade på min kvällsmat ikväll..
Men jag har börjat gilla mina runs, så jag tänker att jag ska ta mig en tur ungefär varannan kväll, och sen ska jag väl ta mig lite i kragen vad gäller maten också, nån gång, om hundra år.. Hehe..
Nä men faktiskt! Är man igång med motionen så kommer maten lite av sig själv, för man vill ju inte sabba allt när man är så duktig och tränar ordentligt!

Återkommer med närmare viktkontroll när jag samlat mod nog att ställa mig på vågen, en annan dag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar