Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 11 april 2012

Missad förlossing!

HAHAHAHAHA!!! Jag skrattar ihjäl mig!
Fast egentligen är det ju skrämmande!!

Barnmorskan som jag har nämnt vid några tidigare tillfällen, som skulle förlösa mig, men som nästan missade hela min förlossning eftersom hon inte trodde att det skulle gå så fort, hon var tydligen med vid en kär väns förlossning också!
Fast där var hon bara med vid igångsättning och var väl inte head of förlossningen kanske..
Men kul var att hon efteråt hade sagt att hon tyvärr missade själva förlossningen eftersom hon inte trodde den skulle gå så fort..
Och visst, fine! Om det finns en annan barnmorska där som förlöser så är det ju lugna gatan..
Men när hon är the big savior så bör hon ju inte missa förlossningen så att säga!
För jag har väl sagt det? Att Viggo höll på att komma ut och ramla på golvet? Älsklingen fick nog lite panik när han insåg att han kanske måste ta emot ongen! (hähähähä)
Till slut kom det ju in ett par sköterskor som tur var, och uttrycket var: OJ, DEN ÄR JU PÅ VÄG UT HÄR!
Men hallå!!??? Tror ni inte jag veeeet det??
Britt-Inger visste inte.. Hon var fast besluten om att ta bort ryggbedövningen kl 20.00 för att sen förlösa mig.. Men Viggo var ju ute 19.21! Liten missbedömning, och tydligen inte den första..

38 år i branschen?? Släng dig i väggen!
Missa två förlossningar efter 38 år? Huuuuur kan det hända?

Alla ni som snart ska ha barn (framförallt min kurre-durre då! :))! AKTA DIG FÖR Britt-Inger!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar