Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 11 april 2012

Cold!

Vilken pers att vara förkyld när man är liten bebis eller!?!?!
Var ju på Källstorp och fick andas i apparat kl 18.15 på måndag kväll..
Doktorn sa: blir han inte bättre på detta, eller om han försämras, så måste ni söka akut!

Vi åkte hem, och jag var superglad, för jag tyckte verkligen att knorris var bra!
Men där bet jag mig själv i röven kan man säga!
Snart blev han sämre igen, och andades som en kaffemaskin typ, med ett pipande, väsande ljud i lungorna..
Och så vill han helst inte äta heller!? Min tjockis? Som kastar sig som en piraya över maten i vanliga fall!?

Ringde återigen 1177.. De sa att vi kan åka till Närakuten i Uddevalla om vi vill.. 
Uddevalla!? Nä, det VILL vi inte!
Avvakta och se, sa hon.. Blir han inte bättre, så får ni åka!

Vi avvaktade till halv två, men då tröttnade jag på att lyssna på väsandet och gurglandet, så jag packade in oss i bilen och tog en tur till Uddevalla i regnrusket!
Väl där så undrade de varför vi åkt dit och inte till barnakuten på näl..
WHAT??? Finns de en sån? O vafan sa inte hon i telefonen det för då??
Vi fick andas lite till i apparaten och sen var det till att packa in sig i bilen igen och åka till Näl..
Kul, kul, cykelhjul!

Där fick vi sitta och vänta på läkaren i hundra år ungefär.. När hon väl kom så skulle det tas ett RS-prov som tog en timme att få svar på.. Och innan dess kunde vi inte få bli inlagda på Barnavdelningen på grund av smittorisken.. Vänta, vänta..
När vi väl fick svaret, som var negativt tack o lov, så fick vi ett rum, ihop med en tjej på sisådär 15 år.. 
Ja, det var ju tur att vi väntade så länge då, så han inte smittade henne med RS! För det är ju verkligen livsfarligt när man är 15 år...NOT!

Jäjä!
Då var klockan sex..
Jag slumrade till litegrann och vaknade vid halv åtta igen.. En och en halv timmes sömn.. O jäääää!

Undersökningar, inhalering, medicinering och matning fram till klockan fyra, och sen fick vi åka hem med medicinen från helvetet!!
Men den verkar fungera bra, för han sov minsann jättefint från sju igår kväll till sex i morse (säger hjärtat.. Va vet jag? Jag stensomnade kl åtta!)..
Nu är han inte sugen på flaskan, men han åt gröten som jag tryckte i honom.. Bra tecken indeed!!!
Nu sover den lilla knorren igen, och jag ska ringa BVC och snacka lite skit med våran härliga sköterska Liiiiisbeth! 

Förresten är jag förkyld nu.. Huuuuur gör jag för att inte smitta knorren?? Eller är det han som smittat mig?? Hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar