Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 2 februari 2012

RS?

Redan under min graviditet så var en av de största skräckerna RS-viruset, eftersom barnet skulle komma på hösten, och precis innan viruset är som värst! Men vintern blev ganska mild o RS-virusen höll sig på avstånd.. Och så plötsligt slog iskylan till och RS-viruset kan härja fritt o sätta klorna i varenda oskyldigt litet spädbarn som kommer i dess väg! Japp, och här står vi nu.. Hysteriska mamman med värsting-skräck för RS-virus och en förkyld 3,5 månaders bebis! RS elle ej? Oavsett vad, så har jag knappt sovit på tre nätter.. Jag ligger o lyssnar på Viggo som andas slemmet up och ner, upp och ner! Och sen kommer det en rossel-host och en liten kväljning innan han sväljer ner slemmet igen.. Livet som bebis med en rejäl förkylning är inte lätt minsann!

1 kommentar:

  1. Bvc sa till mig att oftasts så får alla barn rs någongång mellan 0-2 år men att man inte alltid märker den... Va inte orolig men om du är de så tycker jag du ska ringa 1177 och rådfråga. Hellre 1 gång för mycket än 1 gång förlite.

    SvaraRadera