Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 3 februari 2012

PIIIIINSAMT!!

Här har man gjort såååå mycket supergod reklam för den fantastiska bakmaskinen, och så går den söööönder!! Jag känner riktigt hur det bränner i kinderna när jag skriver det!
Men men, så var det i alla fall!!
Den lilla knådaren som vevar omkring smeten slutade att veva!
Happ happ... 
Jag fick helt enkelt se det som kört, efter att ha försökt o försökt att få igång den, och ta med mig maskinen tillbaka..
Tur som attans, så fick jag en ny, så nu är det brödbakning på gång igen!
Solrosbröd till lunchen idag!

Rengöring? Huuuur lätt som helst! Maskinen är försedd med en non-stick beläggning där som brödet är, så det fastnar helt enkelt inte! Alltså räcker det att torka av med en trasa med ljummet vatten.. 
Nån gång då och då smörjer jag beläggningen med olja och ställer i de delarna i ugnen i några minuter, för att den ska hålla sig "non-stickable"!

Mmmm.. Man skäms lite för att den SUPERDUPERBRA maskinen gick sönder.. Men i alla fall så ÄLSKAR JAG DEN fortfarande!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar