Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 1 februari 2012

Bakmaskinen!

The machine from heaven!
Aldrig tidigare hade jag hört talas om den, förrän min älskling började prata om den för nån månad sen.. En bakmaskin som bakar brödet ÅT mig! En sån bara MÅSTE jag ha!!
Tydligen var det nån gång på 80-talet som dessa kom till, och eftersom jag kommer från 80-talet kanske man tycker att jag borde känna till detta fenomen, men icke då!
I alla fall..
Jag önskade mig pengar till en sån och en knivslip i present, och fick det!
Så nu har jag kollat runt på olika bakmaskiner ett tag, och fastnade ju såklart för en OBH nordica efter många om och men..
Så när jag ska åka till banken för att sätta in pengarna jag fått, för att kunna använda dem till nätshopping så säger hjärtat till mig att den finns på extrapris på MAXI denna veckan..
WHAT!?!?!?!
Knappt hann han läsa klart meningen innan jag stod i kassan på Ica med en OBH nordica bakmaskin i famnen!
Nu: 699 kr!!

Och ärligt talat!
Ett av mina bästa köp tror jag!
Med följer en bruksanvisning och en hel massa recept på olika bröd! 
Det enda jag behöver göra är att slänga i ingredienserna och trycka på start, och vipps så gör den bröd till mig!
Okej, det går inte på två röda, utan tar snarare tre timmar ungefär.. Men vad gör det när det finns timer? Jag kan alltså ladda den på kvällen och bestämma när den ska sätta igång, och vipps så vaknar man till doften av nybakt bröd på morgonen!!
FANTASTISKT!

Till er som inte har nån bakmaskin: GÅ TILL ICA OCH KÖP EN! 

3 kommentarer:

  1. Åh låter ju GRYMT! Jag älskar ju visserligen hela knåd-grejen, men orka (!) när man har små barn och heltidsjobb och ett helt j-a hus att hålla dammråttefritt. Vill också ha!

    Vad är det för recept? Finns det några nyttigare varianter eller är det bara vitt vete-tjosan? :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. ÅH nu vill jag oxå ha en! :)

    SvaraRadera
  3. Hur är den att rengöra och så...??

    SvaraRadera