Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 2 januari 2012

4 veckor och 15 dagar!

Idag är det fyra veckor sen som mitt hjärta opererade sig! Idag får han börja bära lite lätt igen.. Vilken befrielse!!!! Men han har ju fortfarande ont på ärret som sträcker sig över så gott som hela magen, så det är ju lite svårt för honom att lyfta en liten bebis..
Men det GÅR i alla fall! Jag behöver inte känna exakt samma panik när jag måste lämna dem ensamma hemma för några minuter längre.. Sa jag att det är en befrielse? Att lättnaden är mycket, MYCKET stor!?
Förresten är han och jobbar idag.. Jag är helt själv, för lilla tjock-korven har somnat!
Det är sköööööönt!! Fast jag saknar allt min stora älskling väldigt mycket, som jag alltid gör när han är utom synhåll..

Idag är det också 15 dagar kvar tills min lilla älskling fyller tre månader.. BVC-tanten säger att vid tre månader är det som att vända på en hand med kolik-barn och de blir lugna som filbunkar!
Jag tror inte ett skvatt på henne, men jag hoppas såååå att hon har rätt! Hehe..
Men jag vet att tarmsystemet är färdigutvecklat först vid tre månaders ålder, och det måste ju självklart göra gott för den lilla tjockismagen.. Det ska bli skönt!

Som sagt! Jag är ensam! Alltså, jag ska gå och lägga mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar