Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 2 november 2011

Vikten..

Man har varit något fixerad vid sin vikt den senaste tiden, skulle man kunna säga.. Inte bara under graviditeten, utan det började långt innan.. För ungefår tre år sen skulle jag tro!
Jag började älska träningen, och tränade som en dåre tre till fyra gånger i veckan.. Och så åt jag salladsblad, typ.. Jag ville gå ner i vikt!
Jag tränade och tränade, men det hände inget på vågen!! Efter några månaders slit utan resultat gav jag upp lite.. Jag började äta lite mer normalt igen!
Men jag fortsatte att träna, eftersom jag älskade det så!
Och plötsligt hände det! Vågen visade minus-tecken! På tre månader tappade jag plötsligt tio kilo! Jag var superslim och hur snygg som helst! Och vipps! Precis då dök mannen i mina drömmar upp!! Han var lika fit som jag, tränade mycket och höll sig till nyttig kost.. Vi fortsatte med detta de första månaderna som vi var tillsammans, men snart kom hösten och vi fastnade hemma i film-soffan med kvällsmackor och mys-godis! Nästa sommar kom, och med lite fniss i blicken tittade vi på varann på stranden när våra magar hängde över både badbyxor och bikinitrosor! Hehe..
Tio kilo ner, fem kilo upp!!
Och sen planterade vi ett litet frö i min mage.. Ett frö som blev 16 kilo tungt!!
Och jag med min historia som ganska (eller väldigt) rund, tänkte väl att jag kanske kommer gå ner sex kilo av förlossning och amning, och resten kommer jag få kämpa som en blå med, eller leva med resten av livet!!
Men gissa min förvåning när jag tio dagar efter förlossningen hade tappat elva kilo!
Nu vägde jag mig igår igen, och hade tappat ytterligare ett kilo! Underbart!
Visst, det går lite mer långsamt just nu.. Men det går neråt! Och framförallt så har jag återfått min matlust och har börjat äta ordentligt, men går fortfarande neråt, utan att jag egentligen gör nåt!
Fantastiskt!!!

Håller tummarna för att jag slutar på en vikt som är lägre än den jag började på!!

Nån sa att man saknar sin gravid-mage efter att den är borta.. Eeeeh, NO! Jag älskar att jag är (lite) smal igen! Och jag älskar att ha innehållet i gravid-magen på utsidan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar