Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 14 november 2011

Helg!

Helgen har rusat förbi mig i en hiskelig fart!
I fredags var vi på bvc med lilla korven! Han går upp i vikt så de står härliga till.. Snart dags att sätta in en bantningskur! Hehe..
Vi pratade lite om hans stackars mage också.. Han sväljer så mycket luft hela tiden så magen gör ont ont ont! Ledsamt för både honom och oss andra..
I torsdags kväll började vi ge honom minifom-droppar, och hoppas att det hjälper! Verkar som han stundvis är lugnare, för att sedan skrika sig helt blå! Svårt att veta om de hjälper eller inte..
Efter bvc fick vi ta igen lite förlorad sömn medans de andra två åkte iväg en sväng.. Sen var det pappa och Viggo som fick stanna hemma, så åkte vi tjejer till överby för att köpa en fars-dag-present!
På kvällen vart det västerbottenpaj, räkor, Doobidoo och ett halvt glas vin, och vipps så var den dagen över!

Lördag innefattade två kalas för lill-tjejen och ett stort kalas på kvällen för pappa.. Jag och Viggo fick agera chafförer.. Men vi firade på kvällen med en påse godis! Eller jag firade, och Viggo fick väl betala för det sen, med lite extra magont..
Mum from hell här!

På söndag morgon firade vi en bakfull pappa med presenter och frukost på sängen! Trots spritångor så var det väldigt mysigt! Hehe..
Efter det tog vi vår årliga tur till berget för lite julmarknad, och för att lämna önskelistan till tomten!
Där var det fullt med folk, och jag har nu blivit en av dedär irriterande människorna som ska knö sig fram med barnvagn mitt ibland de värsta folksamlingarna!
Sånna som jag tyckte var sååååå jobbiga innan! Haha!
Det var premiären för Viggo, att besöka nåt event asså! Barnvagn åker han nån timme om dagen annars.. Men vi har aldrig besökt nåt ställe med den!
Förresten upptäckte vi att vi har en väldigt liten bil igår när vi skulle knö in barnvagnen i bagaget.. Man insåg anledningen till varför de flesta barnfamiljer har combi! Hehe..
Nu är det väl halv-combi som vi har.. Men den är deffinitivt i minsta laget!
Om man skulle bjuda hit Joe Labero och låta honom trolla fram lite pengar så vi kan köpa en ny bil! Eller kanske amerikatten på jobbet kan work his magic på de små kronor som vi äger och göra oss förmögna!? Hade ju vart kanoners!

Söndagskvällen spenderades i soffan, med bakfyllepizza (för pappa) och mys.. Skön kväll!

Nu är det måndag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar