Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 16 november 2011

Ammaammaammaammaamma!

Jag har börjat amma min son igen, efter en del påtryckningar från min BVC-tant!
Hon säger: Har du provat att lägga honom till bröstet?
Jag svarar skamset: Nej..
Då säger hon: Men ska du inte prova de då?
När jag skakat på huvet säger hon: Nej nej, det är helt upp till dig hur du vill göra såklart! (med ett underförstått: Gud vilken dålig mamma du är som inte ammar ditt barn)
Fast hon har ändå vart hyffsat nöjd så länge jag ändå gett honom bröstmjölk..
Men i alla fall.. Efter att hon för sjuttonde (eller tredje) gången frågat: Du ska inte prova o lägga honom till bröstet då? så föll jag ner i hålet o kunde inte stå emot längre..
Igår testade vi att amma igen, för första gången på två veckor.. O hör o häpna, han verkar må mycke bättre i magen av de! Visst e han lite lessen ibland, men inte enda gång på snart ett dygn har han skrikit så han tappat andan! De e rekord!
Sen att morsans tuttisar blir total-misshandlade, de e inte så noga! Hehe..
Förgrymmade nappflaskor!
Ja, så e man ju lite förgrymmad över att BVC-tanten verkade ha rätt.. Skit oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar