Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 24 oktober 2011

Viggo!

Här har man inte spenderat mycke tid det sista! Och nu sitter jag på sjukan i väntan på återbesök/läkarkontroll, så nu finns inte massor me tid heller..
I alla fall!
Måndagen den 17 oktober kl 19.23 blev jag mamma till en underbar liten pojke, som senare har fått namnet Viggo!
Han vägde 3640 g o var 49 cm lång när han kom ut, som en medel-svensson så att säga! :)

Själva förlossningen i sig vart ganska dramatisk o stackars Viggo blev ganska misshandlad när han kom till världen.. därav den långa vistelsen på sjukhus efteråt..
Han har oxå dratt på sig en nyckelbensfraktur o rejält med gulsot!
Nu ska vi snart ta prov för att se om gulsoten börjar ge med sig! Gör den det så blir vi antagligen utskrivna o får flytta hem på riktigt idag! Håll alla tummar o tår!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar