Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

lördag 29 oktober 2011

Livet som mamma..

..är något stressigt, och kommer att ta tid att komma in i!
När jag precis fött min lille son så skickade Sandrisen ett sånt fint sms till mig! Nu har du hjärtat utanför kroppen och du kommer från och med nu att leva med ständig oro!
Herregud va det stämmer! :) Tack för de fina orden Sandra! De kommer jag aldrig glömma!

I alla fall!
Livet som mamma fick inte den start jag hade tänkt mig.. Jag fick inte ha min son hos mig, för han var tvungen att bo på en annan avdelning.. Och visst, jag fick sitta hos honom så mycke jag bara ville, men va ju tvungen att gå tillbaka till bb för att äta o sova o duscha nån gång ibland.. Och det var nog det mest plågsamma jag har vart med om! Att sitta ensam o försöka klämma i sig sin frukostmacka (som man va tvungen att äta för att kunna producera mjölk till sitt barn) i lunchrummet på bb bland en massa nyblivna mammor o pappor som hade sin lilla bebis med sig.. Tortyr skulle jag vilja kalla det!
Sen var jag tvungen att infinna mig på avd 34 var tredje timme, dygnet runt, för att mata mitt barn och pumpa mjölk.. Sömnbrist var bara förnamnet!
Usch, det kommer ta lång tid att hämta sig efter den milslånga veckan!

Nu är vi i alla fall hemma (tack o lov)!
Och min lilla Viggo är en riktig nattuggla! Exakt raka motsatsen mot sin mor som gäääärna går o lägger sig tidigt o sover så länge man bara kan (med bechterew)! Men min lilla älskling sover gärna på dagarna o e vaken hela nätterna..
Då vet jag att jag ska släppa allt, o vila när han sover.. Men det är oooomöjligt! Kontrollfreaket i mig biter sig fast o måste bara göra det, o det, o det!
Därför har jag ständigt dunkande huvudvärk, och ögonen svider av trötthet dagarna i ända.. Och det är helt och hållet mitt fel!

Men, nån gång ska jag komma in även i denna vardagen, och då ska jag ägna lite mer tid åt min blogg!

Nu sitter vi utanför Willys o väntar på 3 kg godis som ska inhandlas! Mmmm! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar