Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 23 september 2011

Mystorsdag!

Igår var det Ridlekis, del 2!
Hela familjen packade in sig i bilen och åkte till stallet vid halv fem-tiden..
När man går ur bilen och känner lukten av häst så blir man (eller i alla fall jag) alldeles nostalgisk, och minns tiden när jag och min syrra hängde på Brätte ridskola dagarna i ända, nån gång där i 8-årsåldern.. Härliga tid! Underbara lukt!
Ännu en tjej hade anslutit till skaran, vilket är mycket positivt! Man vill ju liksom att ridlekis ska få leva på i alla evighet, typ!
Vi fick samma gamla snälla och lugna häst som förra gången! Mycket bra för oss nybörjare! Hehe..
Jag är ju inte nybörjare egentligen, men jag har blivit gammal och inte haft med hästar o göra på hur många år som helst, så jag har gått och blivit rätt rädd.. Och framför allt så har jag en jättemage, som ridläraren tyckte att jag skulle hålla på behörigt avstånd från hästarna..
Så det är fortfarande Hjärtat, som aldrig tidigare tagit i en häst, som får stå för det mesta arbetet! För när man är sex år är det inte så lätt att göra så värst mycket, eftersom man inte når upp! Hähä!
Det ryktades och sadlades och undervisades, och vipps så hade det gått en timme när de väl satt på sina hästar inne i ridhuset.. Fniss fniss!
De fick rida ett par varv, och sen var det bara att gå tillbaka med sin häst till stallet igen..
Vi (de) sadlade av, och sen satte vi oss trötta och hästluktande i bilen och åkte hem.. Mycket nöjda med dagens lektion!

Väl hemma blev det lite rostade mackor och te till kvällsmat medans det började bli mörkt på utsisdan om fönstret!
Myyyyystorsdag!

Idag ska vi åka till vattenpalatset och plaska lite! (jag ska mest simma tänker jag..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar