Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 14 september 2011

Förstagångsfiasko del 2!

Idag åkte hela familjen Svensson-Svensson-Svensson på Knatteskutt!
Ah, det var 6-åringen i familjen som skulle skutta!!
Hmmm.. Väl där, så var det två tjejer och en kille i 18- 20-årsåldern som med största sannolikhet inte hållt i något sådanthär tidigare, som nu skulle leda detta..
Något schabbel med lokal verkade det ha blivit, så idag var det utelek som gällde.. Och visst, fine! Utelek med en massa andra barn i samma ålder kan ju vara kanon, under ordnade former! Men, detta var inte så ordnat tyvärr..
Det lektes lite "följa John" och "tunnel-ta", men sen verkade de ha slut på ideer, så de frågade barnen helt enkelt.. Och det brukar ju aldrig sluta bra..
Men det blev "under hökens alla vingar" och något mer, som var hyffsat okej, innan de avslutade det hela en kvart för tidigt..
Jaja.. Barnen verkade allihop uppskatta detta väldigt mycket! Både leken och att det avslutades tidigare, eftersom man är rätt trött efter 45 minuters konstant springande..
Nästa gång ska det spelas fotboll.. Hoppas verkligen att det är lite mer uppstyrt den gången!!

Ojoj, jäsp jäsp.. Jag tror jag blev trött av all frisk luft som jag fick av att titta på 15 lekande ungar i 45 minuter ute i blåsten.. Sängen lockar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar