Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 13 maj 2011

Dagvård!

Så, nu har man gjort sina två första dagar på dagvården!
Fantastiskt skönt!
Fick träffa min gamla sjukgymnast Liisa igår för första gången på länge! SOOOOM jag har längtat efter henne!!
Hon är lika lång som hon är bred och så bryter hon på härlig finska, så jag tänker på mumin när jag ser henne varje gång, och det är alltid lika myyysigt!!
Hennes hjärta är av guld och hon är grymt kunnig, så man vill bara lämna över sig själv i hennes händer!
Men... Hon sa till mig o hålla ihop benen! Vad menar hon med det?? Är inte det ett lite väl sent råd att komma med? Hehe..
Tänk: snäv kjol!! sa hon.
Ah, det kanske inte är precis så som man tror att hon menar men..
Annars har jag vattengympat två gånger och så har jag fått taktil massage! Uuuunderbart!!
Men sen har man kommit hem, och här har det varit fullt ös medvetslös, milt sagt!! Man har kommit hem till en soptipp som man har vart tvungen att städa upp i, det lilla som går när man bor på en byggarbetsplats, och så har man lagat mat, diskat, fixat lunchlådor, städat, fixat kaffe, underhållt barn mm, mm....
Inte mycket vila där!
Men vad gör det när det görs framsteg i badrummet?! Wohooooo!!
Toalettstolen har nu varit bortplockad i två dygn!
Övervägde inatt kl 03.09 om jag skulle plocka fram pottan, eller om jag skulle dra på mig kläder och gå de några hundra metrarna till tvättstugan och toaletten där...
Blev toaletten i tvättstugan..
Men idag var toastolen på plats igen, efter lite luftning!! Kanske inte ska kasta sig över den, men den duger att kissa på, nattetid! Phu! :)
Ikväll har vi haft fredagsmys med tacos, och så har jag faktiskt städat lite mer än vanligt, för nu tar badrumsarbetarna ledigt, åtminstone över helgen!
Lite skönt faktiskt!
Nu är det hockey på tvn.. Hmmm.. Undrar va jag ska roa mig med då..?

1 kommentar:

  1. Det rådet fick jag av min sjukgymnast också. Tänk på att hålla ihop benen när du kliver i/ur bilen, ur sängen osv :)

    SvaraRadera