Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 13 mars 2011

Äggsåsen!!!!

Med tanke på att det finns magsjuka innanför väggarna i vårt hem, så valde jag att göra torsk och äggsås till lördagsmiddag, eftersom det så lätt slinker ner i magen..
Det var bara det att den förbannade äggsåsen bara brände vid, heeeela tiden!!
Hur e de möjligt?? Jag fick göra den tre (TRE!!!!) gånger innan det lyckades!!
Då var det hjärtat som sa åt mig att använda en kastrull med tjockare botten, och det verkade ju funka..
Och gott blev det också (tyckte i alla fall jag)!
Har idag också upptäckt att bästa sättet att få små barn med ont i magen att äta är att: muta, muta, muta!!
Typ: äter du upp denhär lilla lilla yoghurten så kan vi ta en isglass sen!
Eller: om du börjar äta ordentligt sen så kan vi åka och köpa lördagsgodis, på en söndag! Tokigt va??
Får se hur långt de håller..
Men yoghurten är i alla fall på gång ner!
Hoppas, hoppas, hoppas att de får stanna kvar!

1 kommentar:

  1. måste ju erkänna att de känns väldigt jobbigt! :(
    kommer nog ångra mig innan fredag...

    SvaraRadera