Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 11 februari 2011

Sammys äventyr..

Låg ju och sov till Sammys äventyr igår... Men jag såg litegrann emellanåt.. Och visst, han var jättesöt, den lilla Sammy och hans kompis.. Och de simmande runt i de stora haven med jättefina miljöer.. Men jag hörde en gång en recension på filmen, då recensenten berättade att hela filmen har ett budskap till barnen som ser den.. Budskapet är att vi ska ta hand om vår miljö och inte smutsa ner den.. För att visa budskapet så har de med scener där det tappas ut olja i havet, och olika förorenade platser som ser mycket äckliga och förstörda ut.. Hmmm.. Min tanke är att barn kanske inte måste veta om alla miljöförstöringar och sådant..? Kan man inte skydda dem från den insikten tills de blir tonåringar i alla fall? För vad ska de göra liksom? Hur kan de förbättra situationen?? Och sen tyckte jag inte riktigt budskapet gick fram ändå.. Barn kollar på andra saker i filmer.. Njaaa.. Den var väl helt okej, men det var verkligen ingen Hitta Nemo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar