Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 13 februari 2011

Ännu en fantastisk helg!

Shit, de e söndag igen! Men de gör inget, för klockan är inte ens 12.00 och jag ligger än så länge bara på soffan och njuuuuter!
Känns som det är evigheter tills imorgon och verkligheten!
I fredags kom ett par kompisar hit, och vi bjöd på lite västerbottenpaj.. Vart lite vin och lite På spåret.. Väldigt trevlig fredagskväll!
Sen kom lördagen.. Jag åkte till Göteborg och mötte upp en av mina bästa bästa vänner.. Vi hade en mysdag på stan bara.. Satt och fikade hur länge som helst, strosade runt lite, och sen käkade vi lite restaurang,.
Till saken hör också att hon bjöd på hela kalaset! Det var hennes födelsedagspresent till mig! Hallå eller?!? Kan man få en bättre present? Heldag med en underbar vän, och så en massa go mat o grejjer till det!
Ah, bättre kan det inte bli!
På kvällen blev det sen Tacos och Melodifestival hemma i soffan med min underbara hjärta!
Blev positivt överraskad!
Va många bra bidrag det var med!! Var kom de ifrån!?!
Okej, Babsan kanske inte va världsklass, och så hade jag nog hellre sett Christian Walz i Andra chansen istället för dendär Idol-clownen som såg ut som en dålig Jonas Gardell-kopia..
Men hallå!?!!? Sanna Nielsens poppiga sida var ju gryyyym!
Gillade Brolle väldigt mycket också! Och Loreen va super-bra! Synd bara att hon såg ut som en trollpacka med puckelrygg!!
Mycket nöjd med Göteborgs bidrag!
Igår var en sorgens dag för mig också.. Det var ett år sedan min älskade morfar gick bort..
Känns som det hände alldeles nyss, samtidigt som det känns jätteavlägset! Kontig känsla..
Hann inte hälsa på hans grav igår, så jag tänkte åka dit idag! Tända ett ljus och byta några ord med honom.. =)
Ikväll ska jag och Hjärtat gå ut och äta Alla hjärtans dag-middag! Ååååh, han e så mysig ibland, min man!
Kanske man ska klä upp sig och göra sig extra fin då!!
Hmmm.. Min present till honom blev plötsligt ap-löjlig.. Iiiiih! Inte bra......

1 kommentar:

  1. Haha, vi har verkligen inte samma musiksmak.. Jag är också mellofantast, men tyckte gårdagens deltävling var fullkomligt kass! Inte ett enda bra bidrag, supertöntiga programledare och en Christer Sjögren som fullkomligt massakerade en av de bästa låtar som gjorts (och då menar jag Life on Mars och inte den där låten han sjöng i början, vilken det nu var). Blä. Hoppas det blir bättre nästa vecka! :)

    Vad mysigt med alla hjärtans-middag! Hoppas ni får det trevligt.

    Kram!

    SvaraRadera