Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 4 januari 2011

Seven fourty big meet

Jag har hamnat i rädd-facket på bilvägarna igen.. Det allra, allra lägsta!
Hade nästan glömt bort mitt glödande HAT emot vintern, men fick mig verkligen en uppfräschning av det minnet igår när jag åkte hem från jobbet..
Inte nog med att det ligger ett islager på hela vägen.. Över där ligger det också ett täcke med snorhal snö!!
Men men.. Sakta och lite osäkert halkade jag mig hem igår kväll, och det gick väl bra.. Men sen när jag närmade mig hemma så hamnade jag mitt i ett 740-big meet! En bil framför och två bakom mig, som sladdade som dårar! Och i mitten sitter jag och trycker liksom.. Totalt livrädd!!
Bilen framför svänger en bit innan mig, och jag svänger sedan efter.. Då har han ställt sig vid vägkanten, hoppat ur bilen och tänt en cigg! Jag kör förbi, och tittar i backspegeln och ser att de andra två bilarna stannar där också..
Haha! På allvar!??! De möts ute på småvägarna på natten för att sladda med sina 740:s!?!
Jag hann inte köra så lågnt innan de hann ikapp mig.. Så jag fick puttra på med dem hack i häl, ända tills jag äntligen fick svänga in på min parkering och kliva ur bilen på skakiga ben..
Jag kom hem!! Fast med en och en annan spänning i nacken..
Ikväll gör vi samma resa igen!! Bättre lycka den gången!!

1 kommentar:

  1. Hahaha. Det är så man gör i norrland. Kanske är samma här i småbyarna? ;) Men i helgen ska jag BETALA en diskmaskin iaf, sen får vi väl se när den blir inkopplad :p

    SvaraRadera