Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 17 januari 2011

Danspasset

Jahapp! Då har man vart och tränat då!
Kan ju säga att det var banne mig på tiden..
Konstigt att man inte tar sig mer tid för det nu för tiden.. För varje gång man kommer in i träningslokalen, de sätter på en bra låt och man står och hoppar (eller nåt) så känner man dedär lyckoruset, varje gång! Det är en sån himla härlig känsla, så varför införskaffar man sig den inte oftare?
Ja, jag har ju min förbannade kropp som vill motarbeta varenda steg jag tar.. Men peppar, peppar så har den mått ganska bra i helgen och idag, trots att jag minskat mitt kortisonintag drastiskt, och snart har tänkt mig att sluta helt!
Så jag körde i räserfart hem, kastade på mig träningskläder och åkte fort som attans bort till träningen! Och väl inne i salen insåg jag att jag satt på mig t-shirten in-och-ut! Varför händer alltid sånt mig??
Jaja.. Det var bara att köra på spåret att låtsas som ingenting och träna på! Och snart hade jag inte en tanke på t-shirten!
Idag var det zumba som gällde! Har aldrig tränat det förut! Men jag älskade det!! Himla kul konditions och förbränningspass!
Fast jag gillar allt när det bränner lite mer i musklerna.. Ååååh, nu längtar jag lite tillbaka till mitt gamla gym.. Där visste instruktörerna banne mig hur man skulle göra för att det skulle bränna ordentligt i musklerna! Tur att jag hade krypavstånd hem, för jag kröp nästan varenda gång därifrån..
Det var tider det! Och satan va snygg man var!
Men men.. Zumba-passet var kanonkul! Det får det nog bli snart igen!!
Nu ska jag kolla om min iphone har kommit någonstans!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tänkte höra lite hur du tyckte de va på träningen... Vill oxå börja men är lite feg :D
    Va de svårt att hänga med?

    SvaraRadera
  2. Det var absolut inga problem! =) Nu är ju inte jag så feg eller rädd för att nån ska kolla snett på mig för att jag gör fel, så jag tänkte inte så mycket på det.. Men lite lite kollade jag ju på de andra, och så mycket kan jag säga att det fanns de som var BETYDLIGT mycket sämre än mig, och då e jag ändå kass! ;) Gå dit och ha kul, och skit i de andra, tycker jag! För kul var det! =)

    SvaraRadera