Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 8 december 2010

Skita på sig..

Japp, det var jag på väg att göra inatt när vi åkte hem! allvar alltså! Det var dimmigt som satan, som alltid på nätterna när vi åker hem (känns det som) och Sandra hade lånat sin svärfars bil.. Plötsligt, på motorvägen, fick hon för sig att leta efter dimljuset.. Ja, jag vet ju så lite som man kan om bilar (typ gas, broms, växellåda.. Har förresten precis, efter ett halvårs ägande, hittat rumpvärmen i min egen bil) så hon fick ju ingen hjälp av mig.. Men så hittade hon nån knapp, så hon saktade ner till 90km/h ungefär, och grejjade med knappen.. A, det var nu nerskitandet kom! Nä, hon hittade inget dimljus, utan hon stängde av varenda ljus som fanns på hela bilen!! Shit! Där körde vi, i 90km/h utan att se ett enda jota verkligen! Kändes som man körde in i en svart vägg! Ah, nu låter detta väldigt dramatiskt, fast det kanske egentligen inte var så farligt (jag har en förmåga att få det att låta värre än det verkligen är har jag upptäckt nu det senaste) eftersom det bara pågick i ungefär 1 sekund, innan hon tryckte tillbaka ljuset igen! Men på den sekunden hann jag både få en hjärtattack, blödande magsår och nästan skita på mig!! Joru.. Jag är fortfarande lite skakig! Hehe.. Fast kanske inte av det.. Mitt hjärta har fått nån blandning av magsjuka och influensa! Alltså, magsjuk OCH jättehög feber.. Han va inte tuff när jag lämnade honom hemma för att åka till jobbet förut.. Och jag fick ont i mitt hjärta.. Vill vara hemma o hålla handen.. Får väl se hur kvällen fortsätter för mig.. Ont som satan i magen och mår illa, men känner man inte alltid så när någon precis fått magsjuka? Jag hoppas att det bara sitter i mitt huvud i alla fall!! Idag är det onsdag, vilket betyder nytt avsnitt av Greys Anatomyyyyyy!!!! Men ta nu inte ut någon glädje i förskott Lotta lilla.. Du jobbar, och får vänta till en annan dag.. Blääää!

1 kommentar:

  1. hahahaha. ÖVERDRIVARN! ;p det handlade om en millisekund. Var ju ungefär som att blinka lite sakta. haha

    SvaraRadera