Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 10 december 2010

Matförgiftning = feber..?

Alltså.. Hjärtat fick nån slags matförgiftning (av den röda hamburgaren han åt i tisdags säger han) och en sjujädrans hög feber.. Och detta resulterade sedan i att jag också fick feber..
Men är det verkligen möjligt??
Ganska komiskt att vi fick det precis efter varandra i alla fall..
Jag vet inte om jag haft så mycket feber, eftersom jag inte tagit tempen så mycket.. Men jag kollade tempen igår, när jag mådde bättre och hade vågat mig på ett bad, för att ljumsken skulle få må lite bättre..
Det svartnade för ögonen när jag reste mig ur badkaret, och sen gjorde det ont i huden när jag torkade mig med handduken..
Och mycket riktigt.. 38,6 visade termometern.. (nära döden) Och om jag gissar rätt, så har jag nog vart uppe i säkert 39 graders feber, för när jag tog tempen mådde jag ju hyfsat bra!
Men det verkar som att jag fick min feber på grund av min ljumske som trilskas med mig, och promt ska bli inflamerad precis innan vi ska åka till Örebro och bada badhus..
Ringde sjukvårdsupplysningen inatt, i ren panik! Hade så ont så jag inte visste var jag skulle göra av mig själv!
Ge mig en spruta, NUUUUU!!!
Men de kunde ju inte ge mig nån spruta såklart, så jag fick stanna hemma och bita ihop helt enkelt..
Men så tog jag en lite starkare tabeltt som jag hade hemma, och vipps så blev det såpass bra att jag kunde somna!
Och idag har jag varit i kontakt med min underbara doktor som skrivit ut kortisontabletter till mig, så jag ska kunna "överleva" julen..
Fast alla vet vi ju va som händer när man äter kortisontabletter..eller?? Man svullnar upp och blir värsta tjockisen!!
Jag vill inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fast jag e nog hellre tjock och människa än normal och inte människa..
Har redan tvingat hjärtat att älska mig även om jag svullnar upp till en dubbel-människa! Hehe..
Vi får se hur detta löper vidare.. Nu är det snart dags för apoteket, och sen blir det badhus och bubbelpool för hela slanten! Idag e vi feberfria och mår (så gott som) bra!
Tjohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar