Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 13 december 2010

Självsprickan..

Jorå, det är jag det.. Mina händer var så torra och spruckna igår kväll att det rann blod på dem.. Men då tänkte jag tillbaka på Sex and the city (tror jag) där nån av dem (Miranda gissar jag på) klämde ner en massa handkräm i ett par gummihandskar och mojsade ner händerna däri.. Japp, så fick de bli! Åkte till affären och köpte mig några gula fula gummihandskar och klämde i en sjujädrans massa handkräm, och sen satt jag och gojsade med händerna däri medan jag kollade när Per Morberg lagade kåldolmar! Mmmm, gött!! Fortfarande röd och sårig på händerna, men det känns lite bättre! Smörja, smörja, smörja!! Helgen i Örebro var trevlig, men kantad av sjukdomar.. Hjärtat har fortfarande jätteont i magen och åker upp och ner på febertermometern, och jag har en kropp som borde tillhöra en gammal 90-åring.. Tror ibland att dedär kortisontabletterna har kickat in, men när kvällen kommer och det är dags att sova så får man sig en kalldusch igen.. Neee, de har inte börjat verka, än.. Håller mina tummar ständigt! Jaja.. Vi fick badat i lördags, och sen var vi med syrran och hennes familj i deras lilla stuga resten av kvällen.. 5 barn och 3 vuxna på ca 10 kvm.. Haha! Varmt, trångt, utmattande! Men underbart härligt, mysigt! Nu är det måndag igen.. Back to reality! Sankta Lucia..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar