Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 25 november 2010

Snö

Herregud! Tiden räcker inte till! Jag har haft häcken full på jobbet hela veckan, och när jag kommer hem är jag totally slutkörd och blir därmed handlingsförlamad! Ja, så därför har jag inte ens hunnit med några blogg-inlägg de senaste dagarna.. Påbörjade ett inlägg igår, om hur mycket jag HATAR snö just nu.. Rubriken var: Hat är en otrevlig känsla.. Men hat är vad jag känner just nu! Jag hatar det verkligen! Och jag är så förbannad på den jävlen som uppfann snön! Han skulle jag vilja träffa, så jag kunde på pissa på honom!! Men jag älskar ju att bo i Sverige, och i Trollhättan.. Jag vill aldrig flytta därifrån! Så jag måste ju bita i det förbannat svineri-sura äpplet och stå ut med den sjujävla vintern som promt måste återkomma varenda jävla år! Oj, mycket svordommar nu! Men jag kände att det krävdes, för att verkligen förmedla känslan! Annars mår ryggen förbannat dåligt för tillfället.. Skov kallas det för.. Och vad gör man då? Biter ihop!! Också här hade det underlättat sjujävla mycket om snön inte hade funnits! Oron som snön ger mig eftersom jag måste ut med bilen och slira i skiten vareviga dag sätter sig rätt på ryggen, och sen är det gris-svårt att få bort den därifrån.. Ja, så sömnen denna veckan har inte vart den bästa heller, vilket gör mig ännu mer trött, och handlingsförlamad.. Men! Idag hade jag ett litet samtal med min Dr Dan över telefon.. Han e underbar! Han ger mig ständigt kickar, och hoppet kommer tillbaka! I can do this! Jag har inte ens orkat tänka tanken på träning det senaste, eftersom jag bara ser en säng när jag kommer hem från jobbet, vilket inte är bra för den stackars kroppen.. Men Dan tyckte att jag skulle kontakta en sjukgymnast, så jag kan få tillgång till lite vattengymnastik.. Han sa också att vill de ha en remiss så är det bara att ringa, så fixar jag det! Och är det något annat, som att du känner att du hamnar i en återvändsgränd, eller liknande, så är det bara att lyfta luren och ringa till oss vettu! Och det vill jag nästan göra ändå, bara för att få prata med dem! Så mycket älskar jag hela personalstyrkan på reumatologen på Ua sjukhus! Och speciellt Dr Dan! Måtte han aldrig gå i pension! (och när det händer kommer jag be om hans hemnummer) Fniss fniss! Annars var bilen en enda förbannad snöboll idag när jag skulle åka till jobbet.. Som tur var var mitt Hjärta med mig och hjälpte mig att få ut den.. Tog bara en halvtimme.. Sa jag att jag inte ser fram emot resan hem inatt?? Men tack och lov att jag har mitt Hjärta, som tar det lugnt när jag stressar upp mig som en galning! Och igår fick min mysimys-jobbarkompis/kompis Sandra magsjuka.. Här på jobbet.. Hmmm.. Hon åkte hem direkt efter att hon gjort första kräken på toaletten på jobbet, men jag hade ju varit i samma rum som henne hela dagen, så smitto-risken känns ju rätt stor.. Och visst! Jag har haft ont i magen sen igår kväll, men är fullt bestämd med att det bara är inbilning och att jag klarar mig från denna magsjuka! Har inte haft det sen jag bodde hemma hos mamma, vilket är 10 år sedan! Kommer knappt ihåg hur det var.. Men jag e rädd för det! Jag vill inte ha det! Fast iofs.. Bantningskuren hade suttit fint nu! Fniss fniss! Började kolla på The social network idag.. Hann inte se färdigt den.. Synd! Jag gilla'n! Får kolla färdigt på den imorgon, mitt i allt julstök som jag ju tänkte jag skulle hinna med då..

1 kommentar: