Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 26 november 2010

Ironi!

Jodå! Snöovädret hade liksom lugnat sig lite hemma i trollhättan.. Låg ju fortfarande en till en och en halv meter snö överallt, men det snöade inte så värst mycket.. Bara nån liten snöflinga som kom singlandes då och då.. Och sen lyckas man skotta ut bilen, köra mot uddevalla, och vad har hänt?? Det förbannade snöovädret har förflyttat sig hit! Ah, men är det inte underbart! Fick låna en parkering precis utanför jobbets dörrar idag (mycket tacksam för det) men den var helt igensnöad.. Så det var bara att dra gasen i botten och borra sig in i snöhögen.. Hmm.. Har en känsla av att jag kommer vara lite smått irriterad inatt, när jag ska köra härifrån.. Har jag berättat hur illa jag tycker om vintern?? Fast egentligen är det inte själva vintern i sig, utan det handlar om min rädsla för att köra bil, som blir sju resor värre när man inte har någon kontroll över bilen eftersom snön tar bort den.. Men i morse julpyntade vi faktiskt lite hemma! Hade upp julgardiner och ljusstakar mm. DET gillar jag!! Myyys! =)

1 kommentar:

  1. Haha, det var INTE riktakt till dig. Även om det hade varit jätte roligt :P

    SvaraRadera