Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 1 december 2010

Julemys

Ibland e vi så mysiga och pyssliga i vår familj (se upp i längskidespåret, för här kommer jag och min man åkandes på längdskidor i matchande, glansiga jogging-dräkter, typ..) så det förslår! Igår gjorde vi en egen, hemmagjord julkalender till lilltjejen! Eller helt egen var den inte.. Hjärtat hade haft den när han var liten.. Hans mamma (som förövrigt är ännu ännu mer pysslig än vi) hade satt på någon typ av väv på en papp-bakgrund, och sedan limmat på ett sött motiv med ett tåg som åker till tomteby, och så fanns där 24 ringar att sätta fast små paket i! Jag köpte en liten legobyggsats och så får hon efter beskrivningen bygga ihop en liten del för varje dag! Varje litet paket slogs in med julpapper och julsnöre (av mig) och så fixade hjärtat med siffrorna! Ah men shit asså! Den blev så fin o underbar och bra att jag bara blev såååå avis! Jag vill också ha en sån kalender, där man får ett litet paket varje dag!! Och sen ska jag på massage ikväll (i löööööv) och får inte vara med när hon upptäcker denna vackra skapelse och får öppna första paketet.. Det är jag lite ledsen för.. Men jag är så galet mycket i behov av en massage (helt jävla total-stel i ryggen efter alla dessa nära-döden-färder till och från jobbet varje dag det senaste) så jag ska njuuuuta av varenda sekund däruppe på massagebänken, och sen får jag säkert återberättat för mig när jag kommer hem om hur det var att öppna första paketet! Dokumenterade pysslet med kamera igår, så jag ska nog få upp en bild på vår skapelse (så fort jag orkar sätta mig framför datorn därhemma)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar