Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 2 december 2010

Parkeringsfrustration

Satan! När jag köpte bil i juni så var det ett jävla meck för att få allt att fungera med försäkringar, garantier och framförallt parkering hemma hos mig!
Ja.. I alla fall löste det sig, så att jag får stå på våra gästparkeringar (vilket man absolut inte får göra annars, om man bor på området).. Så skulle det förbli tills det blev en parkering att hyra över.. Den första hyr-parkeringen som skulle bli ledig skulle bli det i September, och jag stod först på tur! (till historien hör att vi frågat denna fastighetsskötare/bovärd eller va han nu är, om otaliga saker tidigare, men aldrig fått svar, för det verkar inte ligga för honom) September kom, och gick.. Ingen sa något till mig om att en parkering fanns att tillgå, så jag fortsatte att parkera på gästparkeringen.. Och det har ju funkat ganska bra, även om det vart lite svårt att få parkering när man kommer hem ibland.. Men nu! Nu har skottarjävlarna lastat av en massa snö på vissa gästparkeringar, vilket resulterat i att den närmsta gästparkeringen har krympt från 6 platser till 3!!!! Igår åkte jag in där, fick vända, åkte till nästa parkering, och då var det fan fullt där också!!! Som tur är har vi en tredje parkering ännu lite längre bort, och där fanns plats att stå på.. Men satan va trötte jag var på att inte ha en fast parkering igår! Förövrigt hade jag jobbat över också.. 12 timmar på jobbet med en halvtimmes lunch och inga fler raster resluterar naturligt i att man är ganska trött när man kommer hem.. Höll på att däcka av i badkaret vid åtta-tiden! Fick ta ett snabbt bad och sedan rädda mig från drunkningsolyckor! Var bara tvungen att se Greys också, så det var bara att hålla sig vaken till dess, men sen var det stuprakt ner i sängen! Underbara säng!! Men herregud! I morse hände ändå något som var helt galet fantastiskt! Jag behövde inte skrapa rutorna! Där stod jag som ett fån med skrapan i högsta hugg, och hade glömt hur man gjorde när man bara hoppade in i bilen, startade och åkte iväg.. Kändes konsigt!!! Kom för tidigt till Sandra då också.. Hmm.. Har nog aldrig hänt förut! Haha!! Tittar mig lite extra över axeln nu.. Dagen började för bra för att vara sant.. Jag kommer få tillbaka, I can feel it! Iiiiiih! Nu är jag trött! Tur att det är torsdag! Bara en sånhär gris-tidig morgon till, och sen är det sovmorgon som gäller!! Tjohoooo! Ser fram emot att få bli lite berusad i trevligt sällskap med mina jobbisar på lördag också! Företags-ferre it is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar