Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 21 november 2010

Hemmapyssel

När katten är borta dansar råttorna på bordet! Alltså: jag fixar lite med heminredning när hjärtat jobbar helg! =)
Hem ljuva hem, från Ullared!
Fick taget en ny, bättre, bild på den fina lyktan också, som också kommer från Ullared! I fredags var vi hos ett par vänner och käkade middag och hade mys. Där bjöds det på västerbottenpaj.. Ja, i vanlig ordning när jag ska prova en ny maträtt tar jag mig an den med föga förväntningar.. Jag är av tron att det jag gillar, gillar jag! Och nåt nytt behöver liksom inte provas, utan jag är nöjd med spagetti och köttfärssås flera dagar i veckan (till hjärtats förtvivlan).. Men jag tog tjuren vid hornen och smakade på pajen, och den var ljuuuuvlig, devine!!! Så nu måste jag nog vända på kappan lite och kolla om jag inte kan hitta nåt trevligt paj-recept så vi kan äta paj till söndagsmiddag! Jag var på ettårskalas igår också.. Min systers minsta tjej fyllde ett år i fredags! Åh, hon är så söt så mitt hjärta nästan spricker när jag tittar på henne.. Och så lyfter man upp henne, och då lutar hon huvudet sådär mysigt mot bröstet på mig och tittar upp med sina jättegulliga bebisögon! Och inte nog med det! Hon får rött hår, som sin moster!! Ojojoj, söta ungar!! Shiiit! Nästa helg ska man dra fram julpysslet!! Mys mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar