Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 25 oktober 2010

Vinter..

Såhär i samband med den första snön (som försvann lika fort som den kom) så har man vinterstädat lite på baksidan.. Se så ödsligt och tråkigt det ser ut!
Inga lyckliga och glada familjer som grillar ute i kvällssolen här inte!
Men lite längre bort på gräsmattan ligger det numera en pulka, så vi får väl vara lyckliga i pulkabacken istället!
Tänkte gått upp och tränat i morse klokan 09.00 med pensionärerna.. Men nej då!! Ryggen bara bråkar med mig.. Så det blev att sussa sött på soffan istället eftersom natten inte bjöd på nån vidare bra sömn!
Nu är jag i alla fall uppe och har en himla massa att stå i!
Tvättas görs det i detta nu! Har en del tvätt som hänger och behöver vikas in i garderoben för att göra plats åt ny tvätt som ska hängas (kommer det alltid vara såhär? att nåt alltid hänger?)!
Sen ska jag ta mig i kragen och åka till Junkyard och köpa jacka!!
Ja, det är nästan bestämt! Gillar Helly Hansen som satan (vääääldigt varm och go) men den va nog lite för wild and crazy för min stil.. Jag trivs bättre i vanliga, bara snygga, kläder.. Och framförallt så tröttnar jag inte på sånna kläder!
Problemet är bara att Junkyard-jackan har jag inte provat, så vi får väl se! Än är det inte spikat!
Förhoppningsvis kommer hjärtat hem i tid så vi kan byta bil sen också! Jag ska ta hans bil, med dubbdäck, till jobbet idag och så ska han byta däck på min lilla räser när jag är och jobbar..
Fifan!!! I hate vintern!!!
Eller det kanske var lite starka ord.. Men jag gillar i alla fall inte att köra bil på vintern!!
Ah, så det ska bli skönt att få dubbar på däcken så man kan få lite grepp igen! =)
Det var rekord på linserna idag! Fick in dem på säkert 2 min bara!! (kanske inte med en klanderfri teknik, men ändå!)
Optikern sa att jag kan ha dem till 12 nov (en månad efter att jag fick dem) och bestämma mig då! Och jag måste säga att jag börjar redan trivas bättre med dem! (fast hjärtat mitt tycker att jag ska ha brillor och se ut som en skolfröken) Hehe..
Nä, nu får jag hasta iväg till tvätten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar