Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 10 oktober 2010

Bröllop

Var precis ute och gick och hamnade på en trottoar som var full med gula och bruna löv. När jag gick där och sparkade bland löven så det prasslade riktigt ordentligt så tänkte jag tillbaka på den tiden då man gick hos dagmamma och var ute på hösten och plockade löv. Kom på att just denna tiden på året var nog en favorit redan då.. Kylan som gör att man äntligen får ta på sig lite mer kläder, alla färger på träden och mörkret som kommer på kvällarna så man får mysa hemma i soffan med tända ljus..
Igår åkte vi till ett par vänner och på vägen dit satt jag och kollade på hösten och alla färger som finns överallt i landskapet och började tänka på när Steve och Miranda, i Sex and the city, gifter sig i en härlig höstträdgård med en massa röda, orange och gula löv, och kände att precis så vill jag också gifta mig! På hösten, i en höstträdgård! Fast ett frostigt vinterbröllop med snö hängande från träden utanför fönstren på en snövit kyrka känns inte så dumt det heller! Eller varför inte ett blomstrande vårbröllop ute i naturen med fågelkvitter som bakgrundsmusik? Sommarbröllop är inte heller fy skam! Kanske på nåt ställe ute i naturen som man tycker väldigt mycket om, med bara solen som ljuskälla och värme.
Anledningen till att jag ens funderar på bröllop är för att en kär vän håller på och planerar sitt bröllop just nu, och jag är en aning avundsjuk! Men tänk för bara två år sedan, då visste jag inte ens om jag verkligen ville gifta mig.. Kändes överskattat! Och sen, kom kärleken som en blixt och slog ner, och plötsligt kan jag inte tänka mig ett helt liv utan att gifta mig, med mitt hjärta som jag älskar så mycket att det nästan värker i mig när jag tänker på det.. När han kom in i mitt liv kändes allt så självklart, och nu längtar jag tills den dagen jag får stå framför prästen och säga ja till HONOM!
Ja egentligen är det ju våren man pratar om när det är nykärlek i luften, men jag tycker allt att folk nykära till höger och vänster även nu! Är det inte en helt ny så är det en gammal kärlek som man hittat tillbaka till, and I löööv it! Jag blir också lite nykär nu känns det som! Det pirrar i magen när man är ute och går i hösten och tänker på sin kärlek! Kanske för att det har varit en helt underbar helg!
Började fredagen med tacos och myspys till Doobidoo! Sova länge, länge på lördag.. Gå ut och gå långpromenad.. Ta svängen in på färgaffär och hämta med sig en massa badrumskataloger.. Gå hem och vila lite sådär gott mitt på dagen i soffan! Sen god mat och sällskapsspel i goda vänners sällskap! Och sen fika, långpromenad och pyssel och knåp med hemmet på söndag!
Helt fantastisk helg liksom!
Nu laddas det med chips i soffan inför ännu en arbetsvecka, eftermiddag denna gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar