Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

lördag 23 oktober 2010

Förebild

Var hemma hos min syster idag.. Hon och hennes man har fyra barn (mellan ett och nio år), tre katter och en hund.. Jag och mittimellantjejen på bilden!
Och hon, min syster, är nog den tålmodigaste människan som går i ett par skor!
Väldigt sällan höjer hon rösten mot sina barn, utan pratar tålmodigt med dem och försöker verkligen lyssna på dem allihop..
Jag tror aldrig att jag hört henne klaga heller..
Hon säger att hon är lite trött ibland, men vem är inte det??
Ja, hon är i alla fall en stor förebild för mig! Sådär lugn och tålmodig vill jag också vara mot mitt/mina barn! Hmmm.. Kanske kan det växa på en??
För nu känner jag att det är myyyyycket långt borta!
Denna helgen är de på SPA, som min syster fick i present för ett tag sen.. (jag har sällan sett någon bli så glad för en present) Då är farmor där och är barn/hund/kattvakt och till hjälp finns även mormor och jag (moster)..
Och alltså shit!
Tre timmar och man är helt utpumpad! Är det inte ett barn som står och drar en i byxbenet för att man ska komma och leka så är det en hund som sitter och skäller och vill att man ska kasta detdär gosidjuret!
Tålamod var ordet!
Men sen, när minstingen på snart ett år somnade i min famn så kändes allt mycket bättre igen!
Myyys var det!
I alla fall! När det kommer till mammor så är min storasyster min stora förebild! (och så är hon världens bästa syster också)

1 kommentar:

  1. Ja hon är verkligen duktig! De kommer du oxå bli såklart!! Kram

    SvaraRadera