Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 10 september 2010

Morgonstund har guld i...mun(d)?

Ja, det är förbaskat jobbigt att gå upp klockan kvart i fem på morgonen, men, det är banne mig vääääldigt jättemysigt att sitta på jobbet med Sandra som enda jobbarkompis klockan sex på morgonen, med sin frukostmacka och så lite Lars Winnerbäck i högtalarna! Ja, jag sägert! Det är mycket mysigt! =) Igår vart det hembesök av mamma, brorsan, mormor och syrran med familj! Då syrran har fyra stycken barn mellan 0 och 9 år (och en man) så är det inte tyst en sekund när de är hemma hos oss, snarare ett konstant skrik! Hehe.. Ja, man blir lite trött i huvet, men så länge barnen kommer överens och kan leka bra så är det ritkigt, riktigt roligt! =) Jag hade till och med BAKAT inför besöket! Att baka är inte min grej, för jag är totally värdelös på det! Brukar alltid sluta med att jag står och gråter i ett hörn och hjärtat får komma in och rädda situationen.. Men igår gick det, och det gick bra! (om än lite stressigt) Jag gjorde två stycken kladdkakor, och så tog jag Sandras tips om att ha i frysta hallon i grädden, så att den blev rosa och lite syrlig! Oj så gott! Och oj sikken succé! =) Efter att hela sällskapet lämnat oss fick jag dra fram dammsugaren (kl 20.30) och dra över en snabbis, för man fick annars med sig ett par mackor och en halv kladdkaka under fötterna om man gick några meter över golvet.. Men det är alltid bra att få dammsugit, så jag klagar inte! Gick och la mig prick klockan 22.00. Hade då medvetet lämnat några saker som jag egentligen borde ha gjort, för jag orkade VERKLIGEN inte! Tror jag stenslocknade kl 22.05. Jag erkänner! Jag tycker att det ska bli skönt med sovmorron imorn! Och detta ska jag fira med ett (eller kanske två) glas vin ikväll! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar