Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 11 augusti 2010

Liseberg

Igår, äntligen, kom vi iväg till vårt efterlängtade Liseberg! Fick ledigt från jobbet, och så bar det av. Och ja, samma underbart sköna, pirriga magkänsla infann sig genast när man kom innanför portarna. Åååh, vad jag älskar den förväntansfulla känslan. Men! Man trodde man var smart som åkte dit på en sketen tisdag när de flesta semestrarna är över, men man trodde fel. Eller så trodde typ resten av halva Sverige också att de var smarta, just den, precis samma, sketna tisdag! Och jag får erkänna.. Att vara ensam väskbärare när det är minst 30 minuters kö till alla attraktioner kan bli en aning långtråkigt, även på Liseberg. Fast det viktigaste är ju att barnen har roligt, och det hade de! (kanske mest det stora "barnet") Och jag fick i alla fall åka både Kållerado och Flumeride så jag blev lite blöt och fick torka i solskenet sen. Vi såg även en kändis!!!! Han, vinnaren av Robinsson! (I år? Eller var der förra året? Jaja.. Han dendär norrlänningen i alla fall!) Och jag fick äta spunnet socker! Mmmmmm, va gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar