Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 16 januari 2013

Förkylningsastma del en miljon nånting..

Igår va de dags igen!
Efter en sömnlös natt med bara en massa krångel o snor o slemhosta o ontgråt så va lill-korv totalt utslagen senare på dan.. Men inte nog, utan då slog febern till!
Som en liten rosenröd trasa med världens sötaste slapp-leende på läpparna halvlågsatt han i mitten av våran säng mest hela dagen.. Ömsom sovandes, ömsom vaken..
Men tillslut blev de nog för mycke för honom oxå.. Jag tror de va i samband med att han var tvungen att anstränga sig för att andas som han ballade ur!
Efter en timmes non stop skrik så åkte vi till näl, och där fick han direkt den hjälp han behövde! Några minuter senare var det utslaget läge i vagnen igen!
Jädra skit att dendär andningsapparaten vi har inte alltid räcker hela vägen fram liksom..
Vi fick me oss mer medicin hem och ett löfte om återbesök och att få träffa en sköterska som är bra på dethär med att ge barn medicin i mask (för de e INTE lätt kan jag tala om)!
Och nu mår våran lille skit bättre!
Lite rosslig o hostig o förbaskat snorig bara.. Men va gör väl de, så länge han andas ordentligt?
Förresten fick vi en superbra doktor på akuten! Hon va så nedrans lik min svägerska (heter de så? Hon som e gift me min mans bror) så först hade jag svårt att koncentrera mig på va hon sa! Trodde liksom nästan att de va hon (svägerskan) först! Men sen, när jag väl insett att detta var nån annan, och jag började lyssna, så blev jag positivt överraskad!
Läkarna på akuten brukar alltid va så stressade, men inte hon! Hon tog sig tid och förklarade bra!
Me like!
Däremot den första läkaren, som vi träffade på barnmottagningen, dunderförkyld!
Jag o älsklingen min bara tittade på varann när hon gått ut ur rummet!
WHAT???
Här får vi åka TILL sjukhuset för att våran son varit i närkontakt me nån som är förkyld, o så kommer hon in och kan inte säga M utan säger B istället, för näsan är så igenbommad!
Hallå eller!?!?!?!?!
Folk e ju konstiga..

Och idag kom mina skor!! Va gjorde jag då? Jag va redig och slängde mina gamla skor! Och då fick jag lite beröm av min man, minsann!

En sak till! Mia på Grötö! Vilket underbart program!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar