Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 31 januari 2013

Another house ur händerna..

De gled, återigen!
Men denna gången va vi med på budgivningen.. Vi la till o me högsta budet! Men eftersom vi har en bostadsrätt o sälja, och de som la budet under oss kunde flytta in direkt så valde de det andra paret..
Skiiiiiit! Vi ville så gärna ha detta huset!

Men, konstigt ändå, hur man reagerar liksom..
När vi fortfarande var med i spelet, så drabbades vi av totalångest! Vill vi verkligen detta? Kommer vi klara det? Praktiskt? Ekonomiskt?
Ah, alla dessa frågor som vi egentligen redan gått igenom och fått svaret ja på kom tillbaka, men nu med en mycket tyngre kraft!
Min älskling blev till o me arg! På vem? Vet icke.. Han blev bara panik-arg.. (sån e han med det mesta, så detta var inget ovanligt)
Själv blir jag ju då väldigt lessen och nervöööööös, jag me!
Men mest gråtig blir jag sen, efter.. När vi lugnat ner oss och kan prata normalt, och vi blir sådär rörande överens!
Då blir jag så nedrans blödig, så då kan jag knappt ta ett ord utan svaj!

Mycket blandade känslor när vi inte fick huset som vi så gärna ville ha!
Men jag blev lite lättad ändå.. Vi va nog inte riktigt redo..

Nu har vi bestämt att vi tar ett steg i taget! Vi säljer lägenheten och flyttar till en hyresrätt ett tag.. Så kan vi i lugn och ro leta hus då och sedan ha samma chans som övriga budgivare när det är dags!

Hus i det området vi vill bo har vi vart och tittat på många, så det kommer komma många många fler chanser!
Phuuuuuu.... Jag andas ut litegrann!

Idag ska jag gå me lill-knorr på dagis! De ska bli suuuuperkul!

Annars tar skolan upp min tid mest hela tiden nu.. Herregud! Vi e på andra veckan och imorn ska studieuppgift 3 redan redovisas, och om bara drygt en vecka så har vi vårt första examinerande moment!
Svetteeeeeeen!!!
Man får fan inte va dum för att bli sjuksköterska!
Ja, så det blir inte överdrivet många inlägg här nowadays..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar