Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 15 november 2012

Farfarsbil?

Vi har en Nissan note..
Kanske inte världen hetaste bil (man blir inte våt i trosera av o se nån köra förbi i den om man säger så..) men den funkar finfint!
Våran garage-granne däremot! Han blev så frälst i våran bil att han gick o köpte en likadan! Hehe..
Nu råkar garage-grannen va i åldern 80+..
Vi har inte tänkt över de så mycke tidigare..
Men idag när jag gick ifrån matte-lektionen till bilen så hade jag sällskap med några i min mattegrupp.. Bland annat en äldre man..
När jag låste upp bilen utbrast han: åh, vilken snygg bil!!
Jag insåg genast att våran bil e inte bara inte världens häftigaste, våran bil e en riktig gubb-bil! (hjärtat införskaffade den innan han träffade mig, så de e han som e gubben i detta fallet!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar