Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 9 oktober 2012

Cykelmonstret?

Hej!
Jag gillar att cykla..
Och jag tycker att om möjligheten finns, så kan man väl låta bilen stå, och ta cykeln istället..
Ja, Viggo verkar vara med på noterna (antagligen eftersom han inte behöver cykla, utan bara åker med) men resten av familjen motarbetar mig ständigt..
I tisdags cyklade vi, för det är min vecka att följa till skolan, eftersom älsklingen har börjat jobba igen och gör eftermiddag (kommer hem 02.30)..
Å herreeeeeguuuuud vilket klagande! Jag har sällan hört på maken på hur fruktansvärt jobbigt det var att cykla några hundra meter.. O sakta, sakta gick de me! Flera gånger fick jag stanna och vänta in min medcyklare! Shit, jag trodde aldrig vi skulle komma fram!
Jag undrar? E jag elak? Jag kände nig rätt elak under ungefär halva cylelfärden kan man säga..
O de va ett evigt tjatande om att ALLA andra minsann fick åka bil till skolan!
O visst.. De som har föräldrar som jobbar får väl såklart åka bil till skolan, för de har antagligen ingen möjlighet att gå eller cykla.. (o kanske de till o me måste va på fritids en stund innan skolan börjar)
Men här har vi en som är mamma-ledig! Så jag känner att även om bilen står i garaget så kan vi väl cykla!?
Det kan väl till och me va skönt att piggna till lite på väg till skolan, eller?
Eller e jag bara elak? Jag vet icke..

/cykelmonstret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar