Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 2 september 2012

Maxi..? Coop..?

Jag har alltid varit en Ica-människa och inte förstått mig på sånna som handlar på Coop!
Men så visade det sig att en av mina bäste-bästisar handlar på Coop.. Jag som trodde att det bara var pensionärer som handlade där..
Och så såg jag igår, att Coop har börjat med Coops matkasse! Ungefär som Linas, fast man får hämta den i butiken! Mycket behändigt! Väldans bra idé!
Och på detta kom också dråpslaget för Maxi!
Jag och korven var där och skulle köpa bland annat, tandkräm.. Stooooor gul skylt vid tandborstarna sa:

ALLA JORDAN TANDBORSTAR 10:-

utom 

FRESCH EFFECT OCH NÅGON MER..


Oh, vad bra tänkte jag! Vi skulle allt behöva nya tandborstar, allihopa! Och 10 spänn för en tandborste e ju löjligt billigt! Så jag tog två fresch effect tandborstar till oss, och en barnborste till storasyrran..

Inte förrän i kassan fick jag ordet UTOM förstorat för mig..
Whyyyyy??? Varför skriver man en skylt så? Är det för att avsiktligt luras, eller är nån bara så urbota dum? Eller är det jag som är urbota dum som gick på niten?

Detta resulterade i alla fall i att jag nu är medlem hos coop, och tänker påbörja övertalningen av min man så fort han kommer hem från Belgien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar