Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 21 augusti 2012

Morgonstund i lugn o ro!

Nu e stygnen på hjärtats arm borta! Bara att vänta på ett gipset ska tas bort om två veckor o sen får han FAN (!!!!) va fullt fungerande igen! Hähä!
(helgen innan borttagning av gips ska han bila ner till Belgien med sin pappa o en gubbe till o kolla på formel 1, för att sen köra som en galning till Sverige över natten o infinna sig på Sahlgrenska måndag morgon kl 9!) (dumhuvven) (hehe..)
I alla fall!
Igår hade vi tid på Sahlgrenska kl 8! Med tanke på antagna bilköer siktade vi på att åka hemifrån kl 6..
Alltså ställde jag klockan på 5, och gick upp FÖRE Lill-tjockis!
Fatta sköna morgonen! Smyga upp i sin ensamhet! Trycka på kaffebryggaren, ta sin morgoncigg, ta på sig dagens outfit, göra sig i ordning, ALLDELES I FRED!
Jag var euforisk av lycka när jag stod, resklar vid tjugo i sex o gjorde morgonflaskan till korven medans han fortfarande sov!
Ingen stress, bara tyst o lugnt!
Det var skönt! Men inte så skönt att jag frivilligt går upp kl 5 varje dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar