Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 21 augusti 2012

I love motvind?

Jag och lill-tjockis var ute och promenerade i förmiddags och då såg jag nån elbolagsreklamskylt på en busskur med en bild på en el-cykel, och så hade de skrivit "I love motvind".
Jag tänkte: ärligt talat!? El-cykel? Hur pinsamt e inte det att komma körandes på?
Och sen funderade jag inte så mycket mer på det.. Förrän jag hoppade på cykeln och åkte till matte-kursen!
Då fick jag motvinden som en käftsmäll rätt i ansiktet!
Fan! Det blåste sådär jävligt så att jag ville stanna cykeln och gråta en skvätt! Men, det fanns ingen tid! Bara att trampa på.. O jäääävlar va jag önskade att jag hade en el-cykel!

Positivt om dagen!
Matten gick superduperbra!
Här har jag gråtit matte-tårar i flera dagar, i onödan!
Kan bero på att min älskade make, som lär mig här hemma, är väldigt duktig på matte och kan inte fatta att jag inte fattar.. Där kan man säga att den äktenskapliga pedagogiken inte fungerar helt bra..
Men så kommer jag till henne! Den utomäktenskapliga lärarinna, som FATTAR att jag INTE FATTAR! (o ingen annan heller för den delen)
Hon lär ut på ett sätt som gör ATT JAG FATTAR, och det är underbart!

Slutsatser av dagen: 1. Jag hatar inte matte. 2. Jag kommer ha träningsvärk i benen imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar