Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 13 augusti 2012

Mattefreaks!

Har jag sagt att jag gift mig med ett mattegeni?
Det har jag i alla fall! Och ikväll har vi räknat matte tillsammans, inför morgondagens mattelektion!
Vi har pratat om att om den ena kateten är si och den andra kateten är så i en rätvinklig triangel så är bla bla bla (värsta långa ordet) detta!
Kateten? Säger jag.. Kateter heter det, och det stoppar man in i urinröret om man inte kan kissa!
Ja, på den nivån är jag..
Men, det är därför de e så skönt att va gift me en mattenörd!
Min make känner nämligen mig.. Han har kommit på mig! Han veeeet att jag INTE är smart, utan att jag bara e väldigt bra på att spela smart, ibland..Därför behöver jag aldrig skämmas över att ställa sånnadär dumma frågor till honom, som att: vad är kateten!?!?
Vi har haft en supermysig matte-kväll tillsammans, o jag har bannemig lärt mig nåt!
Men jag känner ändå känslan av att jag e körd....
Imorn kör vi!

1 kommentar:

  1. Åh vad jag älskar att läsa din blogg. Du är ju underbar!

    SvaraRadera