Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 15 augusti 2012

Febertoppen..

Min make fick plötsligt en febertopp här i eftermiddags!
Han var bara borta, o efter en stund hörde jag att han ropade på mig från sovrummet.. Där låg han skakande o kvidande i sin feberyra, från ingenstans..?
Tog temp som först slutade på 38,3..
Sjuksyrra Lotta trollade fram lite febernedsättande och antiinflammatoriska tabletter och sedan också lite penicillin efter en check med sjukan.. Efter en timme (då febernedsättande borde satt in) var tempen uppe på 39,3..
Jaha.. Dags igen då!
Svärfar fick packa in sin ynkligt skakande son o köra till ortopedakuten..

Tre timmar senare hade jag inte hört ett dyft, o en massa hemska tankar planterar in sig i min lilla hjärna, som mycket snart blir hemskare o hemskare, tills jag inte står ut med dem!
Då får fru Lotta ringa ortopedakuten och söka sin make, Henrik (o hon njuter av varje stavelse i orden som formar meningarna om MIN MAKE)!
Där ligger han nu, fortfarande ynklig, men lite lugnare..
Vad det beror på? Efter dryga tre timmar har de fortfarande inte lyckats hitta nåt fel, förutom hög sänka..
NÅT är fel.. (de kunde jag räkna ut med rööööva)
Men vad? Ingen susning!
Grrrrrr!!
Kan bli så att han får komma hem ikväll, o så tar vi en tripp till Sahlgrenska imorn igen, mitt i Gltelaborgskalaset! Tjohoooooo....NOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar